24 juni 2010 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wim en Bep otter - WaarBenJij.nu 24 juni 2010 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wim en Bep otter - WaarBenJij.nu
VIP-Report

24 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wim en Bep

24 Juni 2010 | Noorwegen, Oslo

24 juni 2010
Vandaag blijven we een dag in Saltstraumen.
Het is prachtig weer. Wim gaat een paar keer vissen. Ik zit buiten in een T-shirt met korte mouwen. De Noren deden dat gisteren al. Maar zij hebben de thermostaat kapot.
Zij hebben het al “lekker” bij 12 gr.
Ik begin aan het boek Van Harry Mulisch De ontdekking van de hemel.
Het is mijn laatste meegebrachte boek maar deze heeft bijna 1000 blz. dus ik kan even vooruit.
Om half twaalf is de “camping” weer behoorlijk leeg, en om 16.30 uur loopt ie weer vol met andere campers. Veel camperaars hebben, nog voor ze een en ander op de goede plaats hebben, de hengels al klaar staan. Behalve de Duitse camper hier achter ons. Hij, Har, und Sie Monika (leuk koppel) gaan buiten zitten, bier dabei und plaudern, sehr laut. Sie liebe keine fisch, nur bockwurst und schweinbrat.
Dan staat er naast ons een Duitse caravan met de tekst: Just Married. Achter ons een Nederlandse camper met de tekst: de mooiste woning op de mooiste plekken, en een leuke tekst op een Duitse camper: Wir verreisen die erbe unsere Kinder, en de aller mooiste is die van een andere Duitse camper: Traume nicht von das Leben, aber lebe deine Traum.
Wim ziet vandaag een zeehond zwemmen en weet dat daar de vis zit. Binnen een kwartier haalt hij drie mooie vissen eruit. Meer wilt hij er niet want waar laten we die? We zijn net de vislucht van de Lofoten vergeten en dan komt die lucht weer in de camper. Vis bakken in de camper kan echt niet. Dat doen we buiten. Dus als het weer niet mee zit, kunnen geen vis eten. In het uiterste geval draaien we de luifel uit.
Het is vandaag dus: visjes vangen, visjes schoonmaken, visjes fileren, visjes op de barbecue, visjes eten, voetbal kijken, lezen en genieten van het mooie weer, weer proberen visjes te vangen, voetbal kijken, om kwart voor elf het grote getij aanschouwen, borreltje en slapen.
Vervelend he, zeg ik tegen Wim. Ja, heel vervelend zegt ie.
Morgen rijden we weer verder. Waarheen ? Wij weten het nog niet. Ligt aan het weer van morgenvroeg. Onze bedoeling is langs de weg no. 17 langs de kust zuidwaarts te rijden.
Maar met slecht weer (dat is de voorspelling) is dat niet leuk. Maar….langs de kust kun je wel vissen en daar zijn de mooiste plaatsjes en de leuke oversteekjes met de ferry.
Jullie lezen wel wat het wordt.
Enne....boven de titel van dit verslag staat Saltstraumen 12 gr. en regen.
Het is nu kwart over tien, de zon schijnt en de hoeveel gr. klopt wel.

• 24 Juni 2010 - 21:48

Rene:

Bep , ik lig in een deuk als ik dat allemaal lees. Heb je een hekel aan Duitsers of zo?

• 25 Juni 2010 - 14:28

Will & Annelies:

vandaag 25 juni jullie mooie kaart met walvisvin ontvangen.Hartelijk dank en vele groeten